بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
تاريخ : شنبه 8 مهر 1391برچسب:, | 15:49 | نویسنده : علی ص

http://fa.gonabadnoor.com/media/k2/items/cache/1263ce3da89f95ed5d885f4edbc12c70_Generic.jpg 
شهيد بزرگوار: قدرت الله عليزاده
 آغاز: 2/1/1343 ابوالخازن 
پرواز: 15/1/1364 كوشك



 شهيد قدرت الله عليزاده – فرزند علي و صاحب‌جان – در فروردين ماه سال 43 در ابوالخازن از توابع بجستان در خانواده اي كشاورز به دنيا آمد . 
شهيد در سن 8 سالگي قدم به مدرسه گذاشته و تا سال اول متوسطه ادامه ی تحصيل داد(1).
وي به تمام معنا انسان آرام ،‌متين ،‌فروتن ،‌صبور و مقاوم و در همه مراحل زندگي انساني وارسته و از اخلاق و كمالات شايسته و رفتاري خدا پسندانه برخوردار بود. صله رحم را به نحو احسن در حق تمامي افراد خانواده اش انجام مي‌داد. در مواقع عصباني شدن ، قرآن و يا نهج البلاغه را تلاوت مي‌نمود .
وي با درك عميق از نظام فاسد رژيم شاهنشاهي ،‌همگام با امت مسلمان ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) در تمامي تظاهرات و راهپيمايي‌ها و پخش اعلاميه شركت فعال داشت .
بعد از اتمام دوره آموزشي خدمت سربازي در مشهد مقدس ، عازم جبهه جنوب ( جزيره مجنون ) گرديد و به مصاف با دشمن اسلام پرداخت . (2)
سر انجام بعد از 2 بار مجروحيت (3) در كوشك در 15/1/64 بر اثراصابت تركش به آرزوي ديرينه اش شهادت رسيد . پيكر پاكش پس از تشييع در روستاي ابوالخازن بجستان به خاك سپرده شد .
 



تاريخ : شنبه 8 مهر 1391برچسب:, | 15:47 | نویسنده : علی ص

تین نیوز : 6 کیلومتر از آسفالت محور جزین – ابوالخازن در بخش مرکزی شهرستان بجستان تکمیل شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی، رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بجستان با اعلام این خبر افزود: 6 میلیارد ریالاعتبار برای احداث این محور 17 کیلومتر در سال 90 در نظر گرفته شده است.
حسن غفوریان با اشاره به احداث 3 دستگاه ابنیه فنی بزرگ در طول 6 کیلومتر آسفالت شده محور جزین – ابوالخازن گفت: اجرای کامل این پروژه 59 خانوار روستایی ابوالخازن را از نعمت راه آسفالته روستایی برخوردار می کند. 



تاريخ : شنبه 8 مهر 1398برچسب:, | 15:30 | نویسنده : علی ص



اینجا روستای من است . روستای توست . روستای پدران و مادرانمان .جایی که وقتی قدم در خاکش می گذاری ، نگاه آشنای مردمی را می بینی که پر از سوال است که این آشنایی دیرین است یا غریبه ایست . که چرا اینقدر دیر به دیدنمان آمدی ، چقدر دلتنگتان بودیم ، نکند فراموشتان شده ایم .

 اینجا سکوتش معرکه است. وقتی می خوابی گویی هزار سال خوابیده ای اینجا هوایش جان می دهد برای نفس کشیدن همین و بس . اینجا خاکش بوی مهر می دهد بوی گرما ، بوی خاک . این روستای نسبتا کویری در دل گرما باز هم گرمایش دل نشین است و اینجا نانش بوی زندگی می دهد . دلم می خواهد هنوز بچه بودم و کنار پدرم شبها در حیاط خانه یمان می خوابیدم و ستاره های نورانی و شبهای سیاهش را می دیدم . آخه می دونی اینجا شبها و آسمانش خیلی زیباست سیاه سیاه و پر از ستاره . شبی آرام و در سکوت . صدای واق واق سگ ها و گاه گاهی قورباغه ای که می پرد و می خواند .بدون صدای ماشین و هم همه ی مردم . اینجا شب ها همه می خوابند ، همه آرامند و روز ها کمتر صدای ماشین می شنوی ، اما تا دلت بخواهد صدای موتور است و جوانانی که می روند و می آیند . حیفت نمی آید از اینجا بروی به شهری که پر است از دود و صدا و بیرنگی . بیرنگی اش نمی ارزد به زیبایی هزار چراغ و مغازه و هم همه . چرا دلت را به کار نمی دهی ، اینجا به کار تو نیاز دارد.

 

 

 



تاريخ : شنبه 8 مهر 1386برچسب:, | 15:3 | نویسنده : علی ص

ابوالخازن در واژه به معنای پدر بزرگی ها میباشد ولی نام این روستا برخواسته از نام شخصی به نام شیخ ابوالخازن میباشد که موسس این روستا به حساب می اید.



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
href= href=div class=TopSid2div class=TopPost2/a Fall Hafez10a href=/i¢